arrow_drop_up arrow_drop_down
gertjan stevens oprichter van GerichtR

GerichtR aan de slag met je marketing

Veel ondernemers zijn een bedrijf gestart omdat ze een goed idee hebben. Of omdat ze denken dat ze iets aan de markt kunnen toevoegen. Al hun kennis, passie en tijd wordt in de onderneming gestoken.

Groei van de onderneming, innovaties, ontwikkelingen in de markt en visie van de ondernemer zorgt ervoor dat er dagelijks bijgestuurd moet worden. Naast een mooie uitdaging en veel kansen kan dit ook tot problemen leiden.

Het kan zijn dat de rol van de ondernemer verandert, of dat er niet voldoende kennis in het bedrijf aanwezig is. Vaak wordt het intern opgelost. Dat wil zeggen, het bedrijf beweegt mee met de ontwikkelingen. Dat klinkt heel erg logisch, alleen in de praktijk werkt het vaak anders.

"Als voorbeeld noem ik een ondernemer die een installatiebedrijf is gestart. Zijn kennis en specialisme kan hij het beste kwijt op de werkvloer. Na verloop van tijd groeide het bedrijf uit zijn voegen. De ondernemer nam plaats achter het bureau, voor het binnenhalen van opdrachten en het afwerken van administratie.

Na enige tijd begon dit de ondernemer dwars te zitten. Hij voelde zich niet op zijn gemak achter het bureau, daarnaast kreeg hij van klanten te horen dat de kwaliteit die hij leverde langzaamaan minder werd."

Dit is slechts één voorbeeld. Hier zijn er veel meer van... Vaak zie je dat door ontwikkelingen (zoals bijvoorbeeld groei) ondernemers steeds verder van hun kracht komen te staan.

GerichtR je marketing oppakken?

Wil jij gerichte keuzes maken?

Hoe wordt online marketing een waardevol onderdeel van je bedrijf? Ik help je erbij!

marketing plan maken

1. Marketingplan

Aan de hand van acht simpele vragen en een kritische blik maken we een concreet (online) marketingplan. 


doelgroep bepalen marketing

2. Userflow

We hebben in het marketingplan bepaald wat jouw doelgroep is. We maken hier de stap, via welke kanalen gaan wij ze bereiken? 


van bezoeker naar boeker

3: Van bezoeker naar boeker

We weten inmiddels hoe we jouw doelgroep gaan bereiken. Hoe zorgen we er nu voor dat er bij je gekocht gaat worden? Dit gaan we concreet en bondig uitzetten op één A4 papier.
doelstelling

4. Bepalen doelstellingen

Een doelstelling wordt bepaald aan de hand van wensen, verwachtingen en budget. De volgende stap is: hoe vaak moet je wat doen, om het gewenste doel te halen?

marketingstappen verbinden

5. Stappen aan elkaar verbinden

Alle ingrediënten zijn aanwezig voor een compleet marketing recept. We verbinden de stappen en je gerichte marketingplan is klaar!


marketing werkzaamheden

6. Uitvoeren werkzaamheden

Klaar om te knallen. Het is volledig duidelijk hoe, wat, wanneer en hoeveel je moet doen. Tijd om uit te voeren wat er bedacht is. 

omzet uit marketing

Online marketing = het nieuwe tuinieren...

Ik vergelijk online-marketing wel eens met tuinieren. Een vergelijking wat vaak de nodige vraagtekens oplevert. Ik zal in het kort uitleggen wat ik hiermee bedoel:

Veel mensen hebben een eigen tuin. Een tuin is erg toegankelijk, je doet de deur open en je stapt erin. Aanleg of het onderhoud hiervan is even toegankelijk. Je pakt de grasmaaier en begint met maaien. Veel mensen denken geen hovenier nodig te zijn, omdat ze zelf ook wel kunnen grasmaaien. Enerzijds waar, anderzijds: wat weet jij van periodiek bemesten?

Ik vind dat ondernemers deze fout vaak maken bij het inzetten van online-marketing. Massa’s social media-accounts worden er aangemaakt en honderden en misschien wel duizenden posts worden er geplaatst.

Er gaat veel tijd en geld verloren aan deze nieuwe vorm van tuinieren. Veel resultaat levert het niet op, maar toch gaan veel er mee door.  Vaak wordt deze vorm geplaatst onder de noemer: ‘als ik maar zichtbaar ben’.

Verdien geld aan (online marketing)

Maar wist je, dat je met gerichte online-marketing kunt groeien als bedrijf. Wist je dat je omzet kan stijgen en misschien wel verdubbelen bij het maken van de juiste keuzes?

Voordelen van gerichte marketing....

continue in beeld

Continuïteit 

Vaak zie je dat de dagelijkse gang van zaken voorrang krijgt. Hierdoor dreigt (online) marketing een ondergeschoven kindje te worden. Het integreren van een gericht marketingplan zorgt voor continuïteit in je organisatie. Je hoeft er zelf niet meer achteraan, het wordt geregeld. Het is onderdeel van je bedrijf. 


omzet uit marketing

Extra omzet... 

De tijd van losse flodders en hagel schieten is voorbij. Er zijn heldere doelstellingen bepaald en gerichte keuzes gemaakt. Deze manier van werken levert je het gewenste resultaat op, namelijk: extra omzet. 

klanten, opdrachten en aanvragen die passen

Aanvragen die bij je passen...

De ziel van je onderneming is weer te vinden in de (online) marketing activiteiten. Hierdoor trek je klanten aan met aanvragen en opdrachten die bij je passen. 

Samenwerken met GerichtR

marketing in je bedrijf

Integreer een marketeer

Wat gaan we realiseren?

  • Een kort en bondig marketingplan
  • Duidelijkheid over welke kanalen bij je onderneming passen
  • Een userflow (op één A4 papier): hoe we van een bezoeker een boeker maken
  • Heldere doelstelling en verwachtingen. Dus geen losse flodders meer!
  • Complete en korte samenvatting het samengestelde marketingplan 
  • Continuïteit. Wij nemen het voortouw en drukken het gaspedaal volop in
                                   

Vragen en antwoorden

Hoe lang duurt deze samenwerking?

Ik wil geen halfbakken werk leveren. Het is alles of niets. Een samenwerking duurt daarom minimaal 6 maanden.

Hoeveel uur moet ik GerichtR hier voor inhuren?

Het integreren van (online) marketing in je bedrijf, is afhankelijk van de huidige situatie en wensen. Aan de hand van een kennismakingsgesprek zal ik een voorstel op maat voorleggen!

Betekent dit dat je al onze online marketing uit handen neemt?

Dat kan! Het kan ook niet. Dit is afhankelijk van wat gewenst of nodig is.

Hoe gaat facturering?

Voorafgaand bespreken we het aantal uur, dat ik per maand actief voor je ben.

Vervolgens factuur ik deze uren middels automatische incasso.

De reden is simpel: ik ben liever actief bezig voor jouw bedrijf, dan dat ik een factuur aan het tikken ben.

Hoef ik als ondernemer niets te doen?

We gaan samenwerken. Beiden maken we tijd vrij om resultaat te halen.

Ik heb de kennis en ga je veel werk uit handen nemen. Alleen jij bent de vakman, jouw kennis en vakmanschap heb ik nodig voor een optimaal resultaat.