arrow_drop_up arrow_drop_down

Meer omzet uit je website 

gert jan stevens

Door de ogen van...

In mijn ogen moet een website omzet opleveren. Doet die dat niet? Komt er nooit een aanvraag binnen? Dan vind ik dat jij jezelf de volgende vraag moet stellen: waarom heb je een website?

Vaak hoor ik dan: "het is mijn online visitekaartje." Een opvatting waar ik weinig mee kan. Want hoeveel online visitekaartjes bezoek jij per maand?

seo simpel

SEO is belachelijk simpel

SEO wordt heel vaak heel moeilijk gemaakt. Maar dat is niet nodig want SEO is belachelijk simpel en bijzonder effectief. 

Het belangrijkste is dat je luistert naar je klant. Niet meer en niet minder!

Dus gaat de telefoon en stelt iemand een vraag? Noteer deze. Heb je een verkoopgesprek en verteld iemand jou zijn wensen? Schrijf ze op. Hoor je een term die jou onbekend is? Onthoud het.

Al deze dingen vormen de basis van jouw vindbaarheid. Want we kunnen er heel ingewikkeld over doen. Maar als ze jou de vraag stellen. Stellen ze de vraag op dezelfde manier aan Google.

content maken

Stap 2. Content knallen

We hebben heel veel vragen en termen van klanten opgeschreven. Al die zaken vormen de onderwerpen van de artikelen die we gaan schrijven. We noemen die artikelen ook wel content.

Om een lang verhaal kort te maken komt het hierop neer. Hoe meer content hoe beter. Of te wel, hoe steviger je het gaspedaal indrukt hoe harder je gaat.  

sausje google

Het Google sausje 

Content is als een lekkere steak. Je kunt het zonder het sausje eten, alleen met saus is die een stuk lekkerder. 

Zo werkt dat ook met SEO. Met alleen het Google sausje ga je er niet komen.

Om het concreet te maken komt het hierop neer. Nadat we artikelen schrijven maken we het Google proof zodat we eerder resultaat halen en meer resultaat halen. 

geduld

Geduld is een schone zaak

Zoekmachine optimalisatie is iets van de lange adem. Na ongeveer 4 á 5 maand zie je resultaat. 

"Oh maar dan ga ik voor Google Adwords"

Ja dat kan ook. Je hebt eerder resultaat. Nadeel is alleen dat je elke euro die je uitgeeft maar één keer kunt gebruiken. Bij zoekmachine optimalisatie kun je de euro heel veel keren gebruiken.

Een, in mijn ogen efficiëntere en voordeligere manier. 

Voorbeeld van een samenwerking

succes

Start: 85 bezoekers

Je ziet hier een voorbeeld van een klant die 85 organische (via Google) bezoekers per maand had. Dat zijn er niet veel.

Als 1% klant wordt dan heb je nog geen klant per maand via de website binnengehaald.  

content schrijven

Content, content, content 

We hebben ons eigen zoekwoorden onderzoek opgestart en aan de hand daarvan zijn we artikelen gaan schrijven.

Niet één, niet twee, niet drie maar meer dan 70.

Dit hebben we in een tijd van ongeveer 6 maanden gerealiseerd. 

verdubbeling van bezoekers

De wind eronder 

Na verloop van tijd zagen we lichte vooruitgang. In drie a vier maanden zijn we van 85 organische bezoekers naar 292 organische bezoekers gegaan.

Dit aantal is dus ruim verdubbeld.

Als we nog steeds uitgaan van 1% conversie worden er nu 2,92 klanten per maand via de website binnen gehaald. 

resultaat halen

300 bezoekers per dag

Zoals gezegd duurt het wat langer voordat je resultaat ziet. Maar na verloop van tijd ga je het hoe dan ook zien.

Zo ook bij deze klant. Met nog 7 dagen te gaan deze maand zitten we al op 5582 organische bezoekers maand.

omzet

Resultaat: omzet

Binnen 18 dagen realiseerde deze ondernemer maar liefst 30 aanvragen.

Dat zijn er gemiddeld genomen dus bijna 2 per dag!

Daar hoef je dus niets aan te doen. De klanten komen jouw mailbox binnenrollen.

Hoe ziet de samenwerking eruit?

Website controleren

Je website is de fundering van het succes. We kijken vooraf of deze voldoet. Zo ja, mooi dan kunnen we starten. Zo nee dan moeten we kijken naar een nieuwe. 

In 6 maanden 60 artikelen!

We gaan een samenwerking aan voor 6 maanden. De reden is vrij simpel: ik wil resultaat halen en in kortere tijd dan 6 maanden ga ik dat niet realiseren. In die 6 maanden schrijf, plaats en optimaliseer ik minimaal 60 artikelen, 

Rapportage 

Elke maand krijg je een makkelijk te begrijpen en overzichtelijk rapportage. Daarin laat ik je met een korte uitleg de behaalde resultaten zien.

Evalueren 

Na maand 5 gaan we evalueren en bespreken we of we de samenwerking voortzetten. Mijn ervaring tot nu toe is dat ondernemers eerder intensiveren dan stoppen.


 Maar dat is natuurlijk per persoon en per ondernemer anders. 

Wat kost het?

Een SEO traject bij GerichtR kost € 6600,- excl. btw. De betaling mag (indien gewenst) verspreidt plaats vinden. 

Wat gaan we doen?

  • Website analyseren + advies
  • Zoekwoorden onderzoek
  • Schrijven, plaatsen en optimaliseren van artikelen
  • Resultaten meten en rapportage maken

Heb ik garantie dat het werkt?

Het antwoord is ja!

Ik durf wel te garanderen dat je bezoekers stijgen.

Maar dat is niet het uiteindelijke doel. Je wilt meer omzet. En dat kan ik niet garanderen. Om de simpele reden dat omzet afhankelijk is van jouw bedrijf en jouw product/dienstverlening. 

Duidelijk verhaal. Dit wil ik!