GerichtR | Over ons
arrow_drop_up arrow_drop_down




Even kennis maken...

Wie is de oprichtR

Wat leuk dat je benieuwd bent naar het verhaal van GerichtR. Ik zal me even in het kort voorstellen: ik ben Gert Jan Stevens en geboren in 1991. Al sinds jaar en dag woon ik in de omgeving van Hoogeveen. Een grote passie van mij is sport. Eigenlijk vind ik alle sporten wel interessant. Om zelf te beoefenen maar ook om naar te kijken.

Met name voetbal trekt mij erg aan. Toen ik vijf was ben ik voor het eerst naar een voetbalwedstrijd geweest. Dit was Cambuur Leeuwarden tegen Vitesse Arnhem. Voorafgaand aan de wedstrijd had ik nog niet zoveel interesse in 22 man die achter een bal aan hobbelden. Nog geen 90 minuten later was dit volledig omgeslagen. Van 0% interesse naar 110% interesse. Vrij uniek zou je zeggen. Ik denk dat mijn ouders gedacht hebben: 'dat zal wel een opwelling zijn'. Niets was minder waar. Het was zelfs zo erg dat we (mijn zus en ik, die inmiddels ook liefde voor de sport had) complete jaarboeken van jaren terug doornamen. Ik zat dus wedstrijdverslagen van Feyenoord in 1995 terug te lezen.

Deze gekte heeft me nooit losgelaten. Naast het feit dat ik actief voetbalsupporter ben, voetbal ik zelf ook nog steeds zowel in de zaal als op het veld op een recreatief niveau. Verder ben ik actief als voetbaltrainer bij HZVV. Ik ben daar hoofdtrainer van JO15-1 (vroeger heette dat C1). Zoals je merkt ben ik dagelijks bezig met mijn passie. Ik haal daar veel energie en plezier uit.

Wat moet ik doen?

Toen ik van school af kwam, moest ik kiezen wat ik wilde gaan doen. Ik vond dat erg lastig. Met name omdat school mij niet heel erg interesseerde. Dit had niets te maken met onverschilligheid of het feit dat ik niet wilde leren. Alleen het schoolsysteem beviel me wat minder.

Ik wilde aanpakken en resultaat halen in plaats van theorie opslaan. Ik koos daarom voor een BBL-traject (werken en leren). Dat leek me de beste constructie. Ik moet zeggen dat ik daar geen spijt van heb gehad. Ik heb inmiddels 12 jaar werkervaring in verschillende functies en branches. Bij vrijwel alle banen die ik heb gehad kreeg ik vrij snel verantwoording toegewezen. Meerdere ondernemers hebben in verschillende periodes laten weten, dat zij potentie in mij zien. Een mooier compliment kon ik niet krijgen. Dat deed mij meer dan een cijfer op school!

Meedenken op de werkvloer

Ik was niet bepaald een 9 tot 5 medewerker. Als ik thuis was dacht ik nog uren na over mijn werk. Soms ging het over de dag zelf, of wat er verkeerd ging. Maar vaker ging het over de kansen die ik zag. Ik had altijd ideeën over marketing en bedrijfsuitingen. Deze deelde ik regelmatig en ik vond het uiteraard leuk als hier iets mee werd gedaan. Zo kon ik mijn creativiteit en ideeën kwijt en werd mijn meedenken beloond.  

Mijn interesse kon ik niet dagelijks kwijt in mijn werk. Tot ik werd aangenomen bij Inkoopgilde (een inkoopcollectief voor hoveniers), hier kon ik dagelijks bezig zijn met hetgeen wat ik leuk vond. Het fijne voor mij was, dat ik ook nog eens de bevestiging kreeg dat ik er goed in was. Dit heeft mooie resultaten opgeleverd. Om een voorbeeld te geven: de websitebezoekers zijn met 300% gestegen. Daarnaast bracht het ons destijds nieuwe ingangen die volop benut zijn (en nog steeds worden).

Mijn interesse heb ik langzamerhand omgezet in een vakgebied. Naast het feit dat ik het dagelijks kon testen en proberen, heb ik veel kennis tot mij genomen. Ik las boeken, bekeek webinars, luisterde podcasts en volgde verschillende experts. 

'Waarom word je geen ondernemer?'

Ik kreeg regelmatig van mensen om mij heen de vraag; 'Waarom begin je niet voor jezelf?'. Dit triggerde mij enorm. Ik werd er ontzettend enthousiast van. Dit enthousiasme werd nog meer versterkt toen Inkoopgilde en ik besloten om uit elkaar te gaan.

Ik werd meermaals gebeld of gemaild door ondernemers. Ik kreeg vragen als; 'Als je voor jezelf begint, bel me dan direct op.' of 'Wij zoeken een marketingmanager, is dat niet wat voor jou?'.

Dat was voor mij de bevestiging! Ik wilde voor mezelf beginnen. Ik wilde ondernemers helpen bij het inrichten van hun (online) marketing. Tegelijkertijd stelde ik mij de vraag, wat gaat mij onderscheiden van de rest? Ik was daar al heel snel over uit: ik wil ver weg blijven van abracadabra. Ik wil concrete doelstellingen en resultaten en ik wil de ziel van de ondernemer/onderneming online naar voren laten komen. Want hoe geloofwaardig is het, als je op de website je klanten aanspreekt met 'u' en in de loods met 'je'?

Van start…

Begin juli 2019 heb ik mij officieel ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Ik ben verbaasd over het resultaat. Na een paar dagen had ik al mijn eerste klanten. Ik ben daar heel blij mee.

Wil jij ook graag je online marketing gerichtr aanpakken? Of door GerichtR laten aanpakken? Jij weet inmiddels wie ik ben. Maar wat zet jou in beweging?

Kennismaken?