Zoekmachine optimalisatie (SEO) in Hoogeveen
Heb jij een eigen bedrijf of ben jij werkzaam bij een bedrijf dat is gevestigd in Hoogeveen of of deze omgeving en hebben jullie weinig of té weinig omzet uit de website? Wil je hier verandering in aanbrengen en ben jij op zoek naar een bedrijf dat jullie bereik, vindbaarheid in Google, bezoekers en klanten kan opleveren? Dat is precies wat GerichtR kan realiseren. Door SEO toe te passen zorgen wij ervoor dat jij meer bereik en bezoekers krijgt. De kans dat er uit deze toenemende bezoekers een toenemend aantal klanten rolt is erg groot. In dit artikel vertellen we alles over onze werkwijze.
Wat is SEO?
SEO is een afkorting voor de Engels term searching engine optimalization. In het Nederlands heet dit zoekmachineoptimalisatie. Het doel van SEO is om vindbaar te worden en vanuit daar meer aanvragen en klanten te behalen. SEO vindt plaats door het schrijven en maken van content. De reden dat SEO een belangrijke en efficiënte manier is om klanten naar de website te halen is dat vrijwel iedereen zijn zoektocht naar een bepaald product of dienstverlening begint bij Google. Het vindbaar zijn in google en het verschijnen op de eerste pagina van google zoektermen is bepalend in het aantal klanten en aanvragen dat voortkomt uit jouw website.
Verschillende onderdelen van SEO
SEO bestaat uit een aantal factoren. Een belangrijke, misschien wel de belangrijkste, factor van SEO is de content die jij maakt of laat maken. In deze content geef je klanten oplossingen voor hun problemen, informeer je hen op de juiste wijze en geef je aan wat jouw bedrijf kan betekenen voor de bezoeker. Een ander onderdeel van SEO is jouw website. Het is belangrijk dat jouw website een goede structuur heeft, snel werkt, zich aanpast naar het apparaat waarop je gevonden bent en er verzorgd uitziet. Het derde deel van SEO is het ‘off site’ gedeelde. Dit gaat over de leads en links van jouw website. Het opbouwen van een sterke domeinnaam is hierbij het doel.
SEO-werkwijze GerichtR
Wanneer jouw, in Hoogeveen of omgeving gevestigde, bedrijf op zoek is naar een SEO-partner wil je natuurlijk weten wat de werkwijze van dit bedrijf is. Belangrijk om te weten is dat SEO een traject is waarbij resultaten even op zich laten wachten. Om dit te respecteren en goed te gebruiken gaan wij samenwerkingen van minsten 6 maanden aan. In deze tijd doen wij ons werk en is maand voor maand verbetering te zien. Wat onze werkwijze is? Daarover zijn wij erg transparant. Wij gaan als volgt te werk:
- Allereerst starten wij met een website-analyse. In deze fase kijken we of jouw website voldoet aan de minimale eisen, waar verbeteringen kunnen worden aangebracht en hoe we van jouw website een omzetgenerator gaan maken.
- Nu we weten hoe jouw website in elkaar steekt gaan we de nulmeting We bekijken hoe de website momenteel wel of niet draait en wat de huidige situatie is. Direct na de nulmeting gaan we aan de slag.
- Maar voordat we content gaan creëren is het tijd voor een zoekwoordenonderzoek. We gaan kijken waar de kansen liggen om gevonden te worden en denken hierbij vanuit de klant. We gaan problemen benoemen en vervolgens oplossing geven. Dit omdat hier het meeste zoekvolume in zit. Wanneer we weten op welke zoekwoorden we ons gaan richten is het tijd om content te knallen.
- Bij het maken van content verdiepen en verplaatsen wij onszelf in jouw (potentiële) klant. Wij schrijven dat op wat hij/zij wil lezen en doen er alles aan om zijn/haar problemen op te lossen. We zorgen ervoor dat jouw product of dienstverlening zo aantrekkelijk mogelijk wordt neergezet, maar beloven jouw klanten geen gouden bergen. Zo voorkom je dat klanten ontevreden worden omdat er niet aan hun verwachting kan worden voldaan.
- Content die wij maken voorzien wij van een call to action waardoor het bezoekers heel eenvoudig wordt gemaakt om contact met jouw bedrijf op te nemen. Dit leidt tot aanvragen en klanten.
- Wanneer de artikelen gemaakt zijn en de content op jouw site komt gooien we het zogenoemde google-sausje over de content. Bij deze werkzaamheden zorgen we voor een juist alt-tekst, meta-omschrijving, h1/h2/h3, titels, en meer. Zo worden de artikelen beter vindbaar en eerder opgenomen. Na het toevoegen van het google-sausje wordt alles gepubliceerd.
- Nadat het gepubliceerd is, gaat Google aan het werk. Google indexeert alle content en zorgt ervoor dat de artikelen gevonden kunnen worden. Dit duurt even, maar is uiteindelijk een goede, efficiënte en duurzame methode van bezoekers genereren.
- Op dit punt in de samenwerking zijn we al eventjes onderweg. Ondertussen blijven wij analyseren en optimaliseren. We zoeken constant naar verbetering is staan in nauw contact over de resultaten en kansen die er nog liggen.
- Wanneer alle content online staat en de aanvragen binnenlopen zijn we op de goede weg. Nu de zes maanden voorbij zijn staan we op een belangrijk punt. Gaan we door en nóg meer content/bezoekers/aanvragen realiseren? Sounds like a plan!
Gratis e-book:
zo vind je echt goede zoekwoorden
De juiste zoekwoorden zijn cruciaal voor je vindbaarheid. Maar hoe vind je de juiste zoekwoorden? In dit e-book verklappen we het geheim van een goede zoekwoordenanalyse.
- Ontdek waarom de goede zoekwoorden van groot belang zijn voor de vindbaarheid van je site.
- Ontdek de strategie die 9 van de 10 ondernemers vergeten (en die jij nu wel toe kunt passen)
- Voorkom dat je kansen laat liggen met de tips uit de gratis e-book (gebaseerd op praktijkervaring)
Voordelen SEO
Wij bieden een zeer goedwerkend SEO-traject aan en zijn natuurlijk erg enthousiast over de resultaten die SEO kan opleveren. Hierin zijn wij dan natuurlijk ook niet helemaal objectief. Feiten zijn dat wel. De volgende voordelen over SEO zijn dan ook 100% waar:
- SEO is een duurzame investering. De content die nu gemaakt wordt kan de komende járen resultaat opleveren. Dit is bij advertenties heel anders.
- Het meten van effecten is erg overzichtelijk.
- SEO zorgt voor vindbaarheid en zichtbaarheid.
- Het toepassen van SEO geeft jouw bedrijf een boost in aanvragen of klanten
- SEO heeft geen kosten per klik, bij advertenties is dit wel het geval.
Voor welke branches is SEO geschikt?
Het toepassen van SEO kan in elke branche. Wij kunnen, samen met jou, voor elke branche op zoek naar kansen, mogelijkheden en oplossingen. Dat het ene product beter scoort in SEO dan het andere is misschien waar, maar dat alle branches baat hebben bij een goed SEO-traject is zeker weten waar. Heb jij vragen of SEO geschikt is voor jouw bedrijf? Dan is het altijd mogelijk om eens een kop koffie te drinken!
Kosten SEO-traject
Elke Euro is maar één keer uit te geven. Door jouw geld zo duurzaam mogelijk te investeren zal je op de lange termijn de beste resultaten binnenslepen. SEO is een traject dat even op zich laat wachten. Zoals altijd lopen de kosten voor de baten uit, maar doorgaans zijn de baten dusdanig aantrekkelijk dat de investering een zeer goede beslissing bleek te zijn. Voor het geven van een kickstart is het kostenplaatje waaraan jij moet denken tussen de 5.000 en 10.000 Euro. Het gespreid betalen van dit bedrag is mogelijk. Daarover gaan we graag in gesprek.
Is het te laat om een SEO-traject te starten?
Deze vraag krijgen we erg vaak. Het antwoord hierop is altijd: ‘Nee, zeker niet.’ Dit komt omdat iedereen anders zoekt en er dus altijd kansen liggen. Waar die kansen voor jou liggen? Dat zoeken wij uit om vervolgens gebruik van te maken. Om tussen de gevestigde namen te komen is het dus nooit te laat. Ook om nieuwe generaties aan te spreken is het verstandig om te beginnen met SEO. Lang wachten is dus eerder zonde dan een reden om het helemaal niet meer te doen.
Afspraak maken
Ben jij nog steeds geïnteresseerd in een SEO-traject en wil je nog meer informatie ontvangen of graag even kennis maken? Neem gerust contact op voor het maken van een afspraak. Wij komen graag even langs voor een kopje koffie en een goed gesprek.
Samenwerken?
Wil je jouw marketingstrategie een boost geven en voorkomen dat je kostbare tijd en geld verspilt aan de verkeerde dingen? Ik ben Gert Jan Stevens en kan je helpen!
Ik ben niet de verkoper die je probeert vast te pinnen op een SEO-abonnement of je een social media-pakket willen aansmeren. Nee, ik ben hier om je echt te helpen. Ik wil met je meekijken, adviseren en samen met jou de beste aanpak bepalen.
“Van verwarring naar controle. Krijg grip op jouw online-activiteiten”
Geen gedoe, geen onnodige investeringen. Ik zorg ervoor dat jij grip krijgt op je marketing. Samen halen we de bezem door je huidige kanalen en vinden we de perfecte match voor jouw bedrijf. Ik ben hier om je te begeleiden, zodat je met vertrouwen jouw marketingstrategie kunt vormgeven.
Met mijn praktische aanpak voorkom je een hoop ellende en frustratie. Je bespaart tijd, krijgt een duidelijk beeld van jouw strategie en voelt de waarde van elke investering die je doet.
Ben je klaar om jouw marketing naar nieuwe hoogten te brengen? Aarzel niet langer en neem vandaag nog contact met me op voor een vrijblijvend gesprek. Samen zorgen we ervoor dat jouw marketingissues als sneeuw voor de zon verdwijnen en je vol vertrouwen kunt bouwen aan jouw succes!