goede content website

Hoe schrijf je goede content?

Heb jij een bedrijf of ben je werkzaam bij een bedrijf dat veel tijd en geld in een website heeft gestoken, maar slechts sporadisch een aanvraag uit de website haalt? Vraag jij je af hoe dit kan en wat hieraan te doen is? De kans is groot dat u simpelweg niet vindbaar genoeg bent. Om wel vindbaar te worden in Google is het maken van content een zeer goed plan. Geschreven content, foto’s en video’s vergroten namelijk uw bereik en trekken dus meer mensen naar u site toe. De garantie dat dit tot aanvragen leidt is er niet, de kans dat dit gaat gebeuren neemt wel flink toe. Maar hoe schrijf je goede content? Dat vertellen we in dit artikel.

Wat is content?

Het produceren van content is een goede manier om meer bezoekers te genereren. Maar wat is content nou precies? Onder content verstaan wij:

  • Geschreven teksten
  • Foto’s/plaatjes
  • Video’s
  • Audiofragmenten

Door deze informatie op een aantrekkelijke en informatieve manier in te steken en te combineren kom je tot prachtige producties. Op deze contentproducties kun je gevonden worden waardoor jouw bereik toeneemt. Een groter bereik betekent meer potentiële klanten en meer potentiële klanten leidt in vele gevallen tot omzetstijging. Als ondernemer ben jij waarschijnlijk hiernaar op zoek en dus is het goed om aan de slag te gaan met content op jouw website. Maar hoe moet dat en hoe schrijf je goede content? Dat leggen we uit.

goede content maken

Kruip in de huid van jouw klant

Wanneer jij content wilt maken om meer bezoekers op jouw website te krijgen is het goed om eerst een onderzoekje te doen. Research doen noemen we dit ook wel. Wat in deze fase belangrijk is, is dat je je verdiept en verplaatst in jouw potentiële klanten. Bedenk waarnaar zij opzoek zijn en hoe zij zoeken naar dat wat jij te bieden hebt. Door jouw titels, teksten en andere content daarop af te stemmen vanuit zorg je voor waarde en uiteindelijk vindbaarheid.

Begin bij het probleem

De kans dat jouw klant met een probleem zit en daarom naar jou op zoek is, is vrij groot. De kans dat de klant zoekt op basis van dit probleem is groter dan dat hij zoekt op de oplossing. Die oplossing is namelijk niet altijd bekend. Door te schrijven over het probleem zorg je voor meer vindbaarheid en herkenning. Door vervolgens de oplossing te bieden en het leggen van contact eenvoudig te maken is de kans op aanvragen uit jouw website opeens een behoorlijk stuk toegenomen.

Verrijk jouw geschreven content

Wanneer jij artikelen schrijft loop je wellicht tegen het probleem aan dat je bepaalde simpele situaties niet duidelijk onder worden kan brengen. Door een afbeelding of filmpje toe te voegen verrijk je jouw geschreven productie. Je voegt daadwerkelijk iets toe aan de inhoud en zorgt ervoor dat jouw tekst leuker en spontaner oogt. Combineer tekst, video, foto dus met elkaar. Zorg ervoor dat het ook daadwerkelijk iets toevoegt.

Beloof geen gouden bergen

Je wilt mensen op jouw website aansporen tot het leggen van contact of afnemen van jouw product. We begrijpen dat jij erg enthousiast over jouw product bent en er dan ook alles aan zal doen om dit zo goed mogelijk te verkopen, maar beloof geen gouden bergen. Maak jouw product aantrekkelijk, maar maak er niet meer van dan dat het is. Doe je dit wel dan is de kans op ontevreden klanten groot en maak jij indirect juist slechte reclame voor jezelf. Maak het dus niet mooier dan het is, maar probeer het wel zo mooi mogelijk neer te zetten.

Gratis e-book:
zo vind je echt goede zoekwoorden

De juiste zoekwoorden zijn cruciaal voor je vindbaarheid. Maar hoe vind je de juiste zoekwoorden? In dit e-book verklappen we het geheim van een goede zoekwoordenanalyse.

  • Ontdek waarom de goede zoekwoorden van groot belang zijn voor de vindbaarheid van je site.
  • Ontdek de strategie die 9 van de 10 ondernemers vergeten (en die jij nu wel toe kunt passen)
  • Voorkom dat je kansen laat liggen met de tips uit de gratis e-book (gebaseerd op praktijkervaring)

Probeer correct te schrijven, maar staar je hier niet blind op

Het schrijven van een tekst die geen taal-, spel- of grammaticafouten bevat moet de intentie zijn, maar is niet het belangrijkste. Een tekst die gevonden wordt, jouw bezoekers enthousiasmeert, aanzet tot actie en veel gelezen wordt, maar wel een paar kleine foutjes heeft op het gebied van werkwoordspelling is beter dan een tekst die helemaal foutloos is en door niemand gelezen wordt. Probeer dus op de spelling en taal te letten, maar besteed hier ook niet meer aandacht dan nodig is aan. Het is beter dat jouw bezoekers je attenderen op een paar foutjes dan dat niemand het leest en dus ook niemand het opvalt.

Wees jezelf

Als ondernemer of bedrijf wil je natuurlijk graag klanten die bij jou passen. Door op jouw website volledig jezelf te zijn en je niet anders voor te doen dan dat je bent zorg jij ervoor dat je de juiste klanten bent. Ben jij een heel nuchter persoon en is jouw motto: ‘doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg’? Probeer dit dan uit te stralen op jouw site. Ga jezelf niet anders voordoen dan dat je bent. Hier prikken mensen doorheen en zorgt ervoor dat jij klanten krijgt die niet bij jou passen.

Bedien de screenende klant

Misschien herken jij jezelf hierin, maar veel bezoekers van websites screenen de tekst voordat zij beginnen met lezen. Mensen kijken vaak eerst even naar de titel, de foto’s, de tussenkopjes en lezen eventueel de intro even vluchtig door. Dit is dus waar jij kan bepalen of iemand wel of niet gaat lezen. Door pakkende en aantrekkelijke titels, tussenkopjes en dergelijke te gebruiken zorg je ervoor dat bezoekers jouw boodschap ook daadwerkelijk lezen.

Er is geen maximale lengte

Wanneer jij een artikel wil schrijven vraag jij je wellicht af hoeveel worden deze tekst minimaal en maximaal moet zijn. Het minimale aantal woorden is voor ons zo’n 400. Een duidelijk maximum is er niet. De noot die wij hierbij maken is dat je ten alle tijden zinloze bladvulling moet voorkomen. Dit wordt door klanten als storend ervaren en levert niks op. Onthoud bij het schrijven van content dat je waarde creëert voor de bezoeker.

Artikelen schrijven: Ken jouw kwaliteiten

Het feit dat jij je verdiept in het maken van content is een stap in de goede richting. Echter is het belangrijk om eerlijk naar jezelf te zijn. Ben jij hartstikke handig, maar is het schrijven van artikelen niet per se jouw ding? Denk er dan serieus over na om dit uit te besteden. Ikzelf heb totaal geen verstand van auto’s en ga bij mogelijke problemen aan mijn voertuig ook direct naar een gespecialiseerde autogarage. De kans dat ik met mijn twee linkerhanden het probleem oplos is namelijk erg klein. Wanneer jij twijfelt of het zelf schrijven van content verstandig is, raden wij aan om eens contact met ons op te nemen. Wij hebben door de jaren heen duizenden blogs en artikelen geschreven en kunnen dit ook voor jou doen. Zo blijft jouw tijd beschikbaar voor andere werkzaamheden.

Samenwerken?

Wil je jouw marketingstrategie een boost geven en voorkomen dat je kostbare tijd en geld verspilt aan de verkeerde dingen? Ik ben Gert Jan Stevens en kan je helpen!

Ik ben niet de verkoper die je probeert vast te pinnen op een SEO-abonnement of je een social media-pakket willen aansmeren. Nee, ik ben hier om je echt te helpen. Ik wil met je meekijken, adviseren en samen met jou de beste aanpak bepalen.

“Van verwarring naar controle. Krijg grip op jouw online-activiteiten”

Geen gedoe, geen onnodige investeringen. Ik zorg ervoor dat jij grip krijgt op je marketing. Samen halen we de bezem door je huidige kanalen en vinden we de perfecte match voor jouw bedrijf. Ik ben hier om je te begeleiden, zodat je met vertrouwen jouw marketingstrategie kunt vormgeven.

Met mijn praktische aanpak voorkom je een hoop ellende en frustratie. Je bespaart tijd, krijgt een duidelijk beeld van jouw strategie en voelt de waarde van elke investering die je doet.

Ben je klaar om jouw marketing naar nieuwe hoogten te brengen? Aarzel niet langer en neem vandaag nog contact met me op voor een vrijblijvend gesprek. Samen zorgen we ervoor dat jouw marketingissues als sneeuw voor de zon verdwijnen en je vol vertrouwen kunt bouwen aan jouw succes!

Vergelijkbare berichten