Zoekmachine optimalisatie (SEO) in Assen

Zoekmachine optimalisatie (SEO) in Assen

Ben jij werkzaam of woonachtig in de regio Assen en is jouw bedrijf of het bedrijf waarvoor jij werkt op zoek naar een manier om meer omzet uit jullie website te halen? Zijn jullie bekend met zoekmachine optimalisatie (SEO), maar willen jullie hier graag wat meer informatie over? SEO is een duurzame en zeer efficiënte manier om bezoekers en klanten te bereiken. Deze dienstverlening kunnen wij leveren aan vrijwel elk bedrijf in Nederland en dus ook in de regio Assen. Meer weten over SEO? Lees dan dit artikel.

Wat is zoekmachine optimalisatie (SEO)?

Zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO, heeft alles te maken met het genereren van bezoekers. Dit gebeurt door content te maken en te plaatsen. Vanwege het zoekvolume in deze content en het goed gebruik maken van zoekwoorden wordt de vindbaarheid van bedrijven groter. Deze vindbaarheid leidt tot meer (organische) bezoekers. Mensen die de website bezoeken zijn, over het algemeen, ergens naar op zoek en dus is de kans dat een bezoeker een klant wordt vrij groot. Van jouw website een omzetmachine maken? Dat doe je dus met SEO.

Waaruit bestaat SEO?

SEO bestaat uit meerdere factoren. Zo moet de website van de juiste kwaliteit zijn: de website moet relatief snel zijn, een schone code hebben, makkelijk leesbaar zijn en goed functioneren op verschillende apparaten (mobiel, desktop, tablet, etc.). Een andere kant is dat de content op de juiste manier geschreven moet worden, compleet moet zijn en inhoudelijk sterk moet zijn. Het schrijven van goede content is iets waarvan bedrijven al snel denken dat zij dit zelf kunnen doen, maar in de praktijk blijkt dit vaak niet de gewenste resultaten op te leveren. Ten slotte moet de content worden voorzien van het zogeheten ‘google-sausje’. Wat dit betekent? De content moet worden voorzien en geoptimaliseerd op het gebied van de alt-tekst, meta-description, H1/H2/H3, titels en interne linkstructuur. De verhoudingen tussen de geoptimaliseerde content en de website is te vergelijken met een auto en brandstof. Een auto (de website) zonder brandstof (de content) komt niet vooruit, maar brandstof zonder een auto is een product waar je niks mee kan.

vindbaarheid google in assen

SEO-werkwijze GerichtR

Wanneer het bedrijf waar u werkzaam bent of eigenaar van bent, dat in Assen of omgeving gevestigd zit, geïnteresseerd is in SEO dan wil u natuurlijk ook graag weten over onze werkwijze. Hoe wij ervoor zorgen dat uw site vindbaar wordt, bereik genereerd en klanten binnensleept? Dat doen wij door een samenwerking aan te gaan van een half jaar. In dit half jaar werken we aan jullie website en zien we stapje voor stapje verbeteringen. Onze werkwijze is als volgt:

  • De samenwerking van een half jaar start met een We beginnen met het bekijken van de website en bepalen of de website goed genoeg is, sporen fouten op en gaan op zoek naar verbeteringen.
  • Nu de website is geanalyseerd gaan we bezig met de Wat is de stand van zaken? Hoe verloopt de website momenteel? Waar willen we naartoe? Allemaal vragen waar we onze blik op gaan werpen.
  • Voordat we content gaan maken is het tijd om een zoekwoordenonderzoek te doen. In dit onderzoek gaan wij op zoek naar de zoekwoorden waar jouw bedrijf vindbaar kan worden. Wij kijken in welke woorden zoekvolume zit, waar kansen liggen en wat we moeten doen om deze kansen te benutten. Dit zoekwoordenonderzoek is essentieel voor het schrijven van content.
  • Nu we weten waarover we gaan schrijven is het tijd om daadwerkelijk content te maken. Bij het maken van content verdiepen en verplaatsen wij onszelf in jouw klanten. Waar zijn zij naar op zoek, hoe zoeken zij dat, waarin zijn ze geïnteresseerd? Hierop richten we onze content. Wij schrijven artikelen waarop jouw dienstverlening van toepassing is. Het bieden van oplossingen, beschrijven van producten en bieden van informatieve content is wat wij doen.
  • De content die wij maken wordt voorzien van een call to action (CTA). In deze CTA spreken wij jouw bezoekers op een pakkende manier aan om gebruik te maken van jouw dienstverlening of jouw product aan te schaffen.
  • Nu de content geschreven is en voorzien is van een call to action gaan we de artikelen plaatsen. Bij dit plaatsen strooien we met beleid het ‘google-sausje’ over de artikelen. Dit sausje bestaat uit de alt-tekst, meta-omschrijving, H1/H2/H3, titels en de interne linkstructuur. Dit is belangrijk om vindbaar te zijn. Het op de goede manier gebruik maken van deze factoren zorgt ervoor dat mensen jouw artikelen vinden en dus jouw website kunnen bezoeken.
  • Nu alles gepubliceerd staat is het tijd voor google om aan de slag te gaan. Google indexeert de artikelen. Hoe meer artikelen die goed werken, hoe hoger de waarde van de domeinnaam wordt en hoe hoger het bereik wordt. Het opbouwen van domeinnaamwaarde duurt even, maar is op de lange termijn een succesformule.
  • Nu Google bezig is gaan wij kijken naar wat er gebeurt. We analyseren en gaan alles Dit optimaliseren is om kansen op te speuren en nóg meer te benutten. Het zoeken naar verbeteringen is een constant proces.
  • Wanneer alles online staat, wij bezig zijn met optimaliseren en samen kijken naar het proces verloopt langzamerhand onze samenwerking. Dit is een belangrijk punt. Gaan we onze samenwerking doorzetten en nóg meer omzet/bezoeker/klanten behalen? Wat ons betreft wel!

Voordelen SEO

SEO is een manier om bezoekers en klanten binnen te halen. SEO is een duurzame methode die niet direct resultaat geeft, maar na verloop van tijd altijd meer bezoekers oplevert. Indien jouw product en dienstverlening klopt dan kan het bijna niet missen dat jouw omzet gaat stijgen. De voordelen van SEO zijn onder andere:

  • SEO is een duurzame investering. De content die nu gemaakt wordt gaat de komende jaren vindbaar zijn en resultaat opleveren.
  • Het meten van effecten en het optimaliseren is voor ons een werkzaamheid die erg overzichtelijk en eenvoudig te doen is. Zo kunnen we de kans op resultaat vergroten.
  • SEO zorgt voor vindbaarheid en zichtbaarheid. Tussen de ‘grote namen’ komen is met SEO op de lange termijn mogelijk.
  • Het toepassen van SEO zorgt voor naamsbekendheid, aanzien en een boost in aanvragen en klanten.
  • SEO heeft geen kosten per klik. Anders dan bij Ad Words kost het hebben van bezoekers geen geld.
  • De conversieratio bij SEO is erg hoog. Iemand die zoekt op de term ‘robuuste eikentafel’ is hoogstwaarschijnlijk van plan om binnenkort een nieuwe tafel aan te schaffen. De kans dat iemand hierop zoekt om gewoon maar even rond te kijken, zoals dat in een winkel met regelmaat wel gebeurt, is erg klein.
seo assen

Voorbeeld van concrete zoekterm waarbij we voor Hoveniersbedrijf Tuinier een plek op de eerste pagina hebben bemachtigd.

Voor welke branches is SEO geschikt?

SEO is voor elke denkbare branche uitermate geschikt. Vaak wordt gedacht dat bepaalde branches, zoals juweliers of hoveniers, met hun klanten in gesprek moeten en daarvoor mensen in hun winkel moeten hebben. Dit is gedeeltelijk waar, maar hierin kan SEO juist een belangrijk rol spelen. Mensen gaan voordat zij een ring kopen, hun tuin gaan aanpakken of andere uitgaven gaan doen altijd even zelf googlen. Door in deze fase al onder de aandacht te komen is de kans dat de klant contact met jou opneemt vele mate groter.

Kostenplaatje SEO

Elke Euro is maar één keer uit te geven. Het is dan ook verstandig om dit zo duurzaam en efficiënt mogelijk te doen. SEO is de manier om dit te doen. SEO heeft een wat langere aanlooptijd, maar levert nog jaren resultaat op. Zo wordt enkele euro die je uitgeeft nog jarenlang gebruikt om bezoekers te genereren. Aan wat voor kosten je moet denken voor een SEO-traject? Een samenwerking van een half jaar kost zo’n 5.000 tot 10.000 Euro. In een gesprek kunnen we het hierover hebben. Gespreid betalen is wat ons betreft een optie.

Is het te laat om een SEO-traject te beginnen?

Deze vraag krijgen wij eigenlijk zeer regelmatig. Het antwoord is altijd hetzelfde. Ieder persoon zoekt namelijk op een andere manier. Dit hebben wij zelf ondervonden tijdens een lezing op een school. Na het tonen van een grijs effen shirt vroegen wij aan de aanwezigen om hun zoekterm in te vullen. Van de 30 aanwezigen kregen wij 24 verschillende zoektermen. Dit betekent dat er voor iedereen kansen liggen in SEO. Lang wachten betekent niet dat er kansen verkeken zijn, maar is wel zonde omdat er omzet misgelopen wordt.

Afspraak maken

Ben jij geïnteresseerd in een SEO-traject en wil je nog meer informatie ontvangen of graag even kennis maken? Neem gerust contact op voor het maken van een afspraak. Wij komen graag even langs voor een kopje koffie en een goed gesprek.

SEO overijssel, drenthe, friesland en groningen

Misschien interessant?

arrow_drop_up arrow_drop_down