“Meer klanten? Ik heb het druk zat”
Ik hoor het regelmatig zodra we het hebben over vindbaarheid in Google.
Echter de vervolgvraag is;
Blijft dat zo?
Je hoort tegenwoordig allerlei spookverhalen over een nieuwe financiële crisis.
Moet gezegd; ik ben geen expert op dit gebied.
Maar dat de economische wereld aan het veranderen is; is voor mij wel duidelijk.
En om goed voorbereid de toekomst in te gaan, is het in mijn ogen, aan te raden om juist nu na te denken over de periode dat het ???????????? ???????????????????????? ????????????????.
Twee maanden voor de corona crisis sprak ik een retail-ondernemer.
Die had het op dat moment ongekend druk en zag op dat moment niet het nut om in online-marketing te investeren.
Een gerechtvaardigde en misschien wel begrijpelijke keus.
Alleen 8 weken daarna ging Nederland op slot; zo ook zijn zaak.
Vanaf dat moment was er nood aan de man en was de online-wereld ineens de enige manier om omzet te behalen.
Ik kwam weer met hem in contact.
Het probleem is alleen; je hebt niet van de 1 op de andere dag succes.
Daarnaast was zijn winkel gesloten.
Dat betekent dat investeren ineens een stuk spannender werd.
Een vicieuze cirkel die moeilijk te doorbreken is.
Mijn advies is dan ook eenvoudig.
Investeer (???????????? ???????????? ???????????? ???????????? ???????????? ????????????????) in tijden dat het goed gaat want dan doet de investering minder zeer & ben je ‘gered’ op het moment dat je het nodig hebt.
In hoeverre ben jij daarmee bezig?