snel resultaat Google

Snel resultaat in Google. Kan dat? 

Snel vindbaar worden in Google. Kan dat ook? Het is een vraag die we dagelijks krijgen. En het antwoord is vrij simpel namelijk: nee.

Dat klinkt heel negatief maar het is belangrijk om realistische verwachtingen te hebben.

Gouden bergen worden er in onze branche regelmatig beloofd. Iets waar wij niet van houden & wat niet bij ons past.

SEO vs SEA

Het is belangrijk om onderscheid te maken tussen SEA en SEO.

  • SEA: dat zijn de advertenties binnen Google. Je stopt er een x-bedrag per maand in en betaald voor iedere klik. Net zolang tot je budget op is. Snelle vindbaarheid is hier wel haalbaar echter moet het direct converteren anders wordt het een dure bedoeling.
  • SEO: dat is de organische vorm van vindbaarheid. Feitelijk werk je wekelijks aan je website, je creëert content en probeert, door constructief te werk te gaan, je website omhoog te schrijven. Voordeel van deze vorm is dat je websitewaarde stijgt en je in lengte van jaren kunt profiteren van het werk wat je nu aan het doen bent. Daarnaast betaal je niet per klik. Je betaalt niet eigenlijk; tenzij je een professioneel SEO-bedrijf inhuurt.

Snelle vindbaarheid

Laten we nog even terugkomen op de vraag; is snelle vindbaarheid een mogelijkheid?

Bij SEA kun je de vindbaarheid eigenlijk kopen en daarmee ook de snelle vindbaarheid. Want degene die betaald die bepaald. Nadeel van deze vorm is dat je vindbaarheid ook zo weer verdwenen is. Dit omdat alles afhankelijk is van je budget. Heb je geen budget meer dan is ook je waardevolle plek verdwenen.

SEO is daarentegen een stuk duurzamer. Daar gaat het niet lukken om vanaf dag 1 bovenaan te staan. Dit omdat je website weinig tot geen waarde heeft; en het wachten soms op Google is aangezien ze niet op elk moment van de dag jouw website aan het lezen zijn.

Daarnaast is het zo dat je te maken hebt met concurrenten. Hoe doen zij het? Wat voor energie en tijd steken zij erin? Eigenlijk is het een heus gevecht en is het de vraag wie er het meeste voor doet en wie het slimst te werk gaat.

Het fijne aan SEO is dat het heel duurzaam is. Dat betekent dat zodra je eenmaal een website met waarde hebt, deze ook niet binnen een dag is verdwenen. Daarnaast zit je niet te klooien met budgetten.

Gratis e-book:
zo vind je echt goede zoekwoorden

De juiste zoekwoorden zijn cruciaal voor je vindbaarheid. Maar hoe vind je de juiste zoekwoorden? In dit e-book verklappen we het geheim van een goede zoekwoordenanalyse.

  • Ontdek waarom de goede zoekwoorden van groot belang zijn voor de vindbaarheid van je site.
  • Ontdek de strategie die 9 van de 10 ondernemers vergeten (en die jij nu wel toe kunt passen)
  • Voorkom dat je kansen laat liggen met de tips uit de gratis e-book (gebaseerd op praktijkervaring)

Huren en kopen van een woning

Eigenlijk is SEA en SEO wel te vergelijken met het huren / kopen van een woning. Bij SEA huur je een woning, woon je heel mooi maar gooi je al jouw geld wel over de schutting. En bij SEO ben je hetzelfde bedrag kwijt maar heb je over 30 jaar wel een woning volledig afgelost. 

Snel vindbaar door SEO

Wij van GerichtR doen SEO voor bedrijven. Niet meer en niet minder. We kunnen wel adviseren op gebied van SEA hebben daar ook goede partners voor maar bieden het zelf niet professioneel aan.

En daarom zoomen we in dit artikel verder in op snelle SEO vindbaarheid. Bovenstaand geef ik aan dat het eigenlijk niet kan en feitelijk is dat ook zo. Moet gezegd dat er wel kansen zijn. Mocht je dat willen dan zijn er een paar zaken belangrijk. We sommen ze even op:

  • Focus je niet op een bepaald zoekwoord of een hot item. Dit heeft eigenlijk een hele simpele reden: namelijk dat doet iedereen al. Hierdoor zal het moeilijk worden om op korte termijn iets te ‘presteren’.
  • Schrijf voor de bezoeker en niet voor Google. Wat er vaak gebeurd is dat bedrijven zich focussen op wat Google wil zien. Echter door je te focussen op wat de Google gebruiker (jouw potentiële klant) wil zien kom je dichter bij de kern.
  • Denk in problemen. Het is iets wat normaliter wordt afgeraden maar in dit geval kan het de missing link zijn. De reden erachter is heel eenvoudig. Mensen hebben een hekel aan problemen. Ze willen van die problemen af. Echter ze weten niet hoe en daarom gebruiken ze het volledige probleem als zoekwoord (ook wel longtail genoemd). Het is iets wat weinig bedrijven doen en daarom liggen daar de grootste kansen. Nu hoor ik je bijna denken maar hoe werkt zoiets? Nou eenvoudig. Stel jij hebt een product of een dienstverlening die problemen oplost. Schrijf dan een landingspagina over dat probleem en kom in het laatste deel van je tekst met de oplossing (jouw product/ dienstverlening)

Om je een houvast te geven hieronder enkele voorbeelden:

  1. Bedrijf: Dokterspraktijk
    Probleem van de klant: ‘stekende pijn in de knie’
    Oplossing: paracetamol kopen
  2. Bedrijf: Hoveniersbedrijf
    Probleem van de klant: ‘mos in het gazon’
    Oplossing: verticuteren van het gazon
  3. Bedrijf: Juwelierszaak
    Probleem van de klant: ‘diamant in ring zit los’
    Oplossing: laten repareren door professionele goudsmid.

Zo zijn er een tal van voorbeelden te verzinnen waarbij je gaat schrijven over de problemen. Mensen weten de oplossing niet altijd. En door zo je SEO in te steken weet je ze toch te bereiken. Dit heeft meerdere voordelen, namelijk:

  1. Je bereikt mensen die je normaal niet weet te bereiken
  2. Je bent je concurrentie te slim af
  3. Je bent relatief snel vindbaar

Om er nog meer feeling bij te krijgen zeggen we wel eens gekscherend; je kunt in de tijd van Columbus wel schrijven over Amerika; maar niet iedereen is zo ijverig als hij. Of te wel het merendeel van de mensen zoekt niet naar iets waar je het bestaan niet van weet.

Wil je dat GerichtR jouw online
marketing uit handen neemt?

Het team van GerichtR staat voor je klaar. Geen poespas, geen vakjargon. Gewoon handen uit de mouwen en aan de slag. Spreekt je dat aan? Je kunt ons inschakelen voor:

Vergelijkbare berichten