Hersenspinsels

Denk in problemen!!!!

Althans als je aanvragen, opdrachten en orders uit je website wilt halen.

Het klinkt misschien gek omdat in de praktijk mensen eerder “denk in oplossingen in plaats van in problemen” zeggen.

Bij GerichtR is dat anders.

Daar denken we, als we gericht met onze klanten bezig zijn, de hele dag in problemen.

Ik zal uitleggen hoe dat komt.

Veel bedrijven die hoog willen scoren in Google focussen zich op de oplossing.

Dit heeft echter één groot nadeel.

Veel mensen weten amper naar wat ze zoeken – laat staan dat ze weten wat de oplossing is.

Probeer daarom een probleemdenker te worden.

Een voorbeeld van een hoveniersklant:

Probleem van de klant

  • Water loopt niet weg
  • Mos in het gazon
  • Groene aanslag op de tegels

Oplossing

  • Het aanleggen van drainage

Als we ons alleen zouden focussen op drainage dan hadden we veel potentiële klanten misgelopen.

Dit omdat veel mensen niet weten wat drainage is.

Wil je ook eens met een probleemdenker kijken naar jouw branche/ website?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Vergelijkbare berichten