Website laten bouwen: begin met de fundering
Veel ondernemers kiezen ervoor om online zichtbaar te worden, daarom laten ze een website bouwen. Vaak zie je dat er enkele duizenden euro’s worden geïnvesteerd zonder dat er maar een cent voor terugkomt. Sterker: dat geld wordt onbewust gebruikt als een online-visitekaartje. Dat is niet per se goed of slecht. Het kan zelfs een bewuste keuze zijn, die past bij hoe jij te werk gaat. Alleen in de praktijk blijkt dat de wens van ondernemers vaak anders uitpakt dan in werkelijkheid.
Gewoon omzet halen
Veel ondernemers zijn met hun bedrijf gestart omdat ze een uniek idee hebben, iets willen toevoegen aan de markt of omdat het ondernemende vakmannen zijn. Een groot gedeelte hiervan wil gewoon omzet halen uit hun online-activiteiten. Dus ook uit hun website. Nu is het zo dat veel websitebouwers wel een website kunnen bouwen, maar de ondernemer niet kunnen helpen aan meer klanten. Hierdoor blijft het website-proces beperkt tot het ontwerp. Denk hierbij aan header afbeeldingen, het bedrijfslogo links of rechts en de button rood of oranje. Allemaal leuk en aardig, maar de vraag is: hoe belangrijk is dit?
Gratis e-book:
zo vind je echt goede zoekwoorden

De juiste zoekwoorden zijn cruciaal voor je vindbaarheid. Maar hoe vind je de juiste zoekwoorden? In dit e-book verklappen we het geheim van een goede zoekwoordenanalyse.
- Ontdek waarom de goede zoekwoorden van groot belang zijn voor de vindbaarheid van je site.
- Ontdek de strategie die 9 van de 10 ondernemers vergeten (en die jij nu wel toe kunt passen)
- Voorkom dat je kansen laat liggen met de tips uit de gratis e-book (gebaseerd op praktijkervaring)
Fundering leggen
Je mag het bouwen van een website vergelijken met het bouwen van een huis. Er is geen bouwbedrijf die bij het bouwen van een huis begint met allerlei tierelantijnen. Nee, in de bouw beginnen ze met de fundering – veruit het belangrijkste onderdeel van de bouw. Want je woning zakt helemaal in elkaar als het gebouwd is op los zand.
Met websites die omzet moeten genereren is dat precies hetzelfde. De fundering van je site moet in orde zijn. Op het moment dat dit niet het geval is, heb je een site die er prachtig uitziet maar die geen euro extra omzet oplevert.
In de website wereld bestaat je fundering niet uit beton maar uit: snelle laadtijden, schone HTML-code, een goede back-end, mobile responsive en nog veel meer.

Bouwen aan omzet
Als je de keus hebt gemaakt om een website te laten bouwen die geld oplevert, dan begint het werk pas wanneer de site is opgeleverd. Het is namelijk zaak om ervoor te zorgen dat je bezoekers krijgt. Een website zonder bezoekers is als een winkel in een verlaten dorp. Iedereen kan naar binnen, maar niemand weet ervan.
Er zijn meerdere manieren om bezoekers op je website te krijgen. In dit artikel wijd ik een heel klein stukje uit over het schrijven van content.
Zodra ik aan tafel zit met een ondernemer en begin over schrijven en content, gaan de meeste haren recht overeind staan. Al het enthousiasme wat in het lijf zat, is binnen twee seconden verdampt. Vaak komt dit omdat het heel veel tijd kost, er geen schrijftalent in de organisatie aanwezig is of omdat ondernemers niet weten waarover ze moeten schrijven.
Nu is het zo dat dit veel makkelijker is dan het lijkt. Sterker, jij en je personeel zijn er dagelijks mee bezig. Ik zeg altijd: “elke vraag die een klant je aan de telefoon stelt, zou die ook in Google kunnen tikken.” Dus mocht je verlegen zitten om content inspiratie, schrijf dan elke vraag van klanten en potentiële klanten eens op.
Samenwerken?
Wil je jouw marketingstrategie een boost geven en voorkomen dat je kostbare tijd en geld verspilt aan de verkeerde dingen? Ik ben Gert Jan Stevens en kan je helpen!
Ik ben niet de verkoper die je probeert vast te pinnen op een SEO-abonnement of je een social media-pakket willen aansmeren. Nee, ik ben hier om je echt te helpen. Ik wil met je meekijken, adviseren en samen met jou de beste aanpak bepalen.

“Van verwarring naar controle. Krijg grip op jouw online-activiteiten”
Geen gedoe, geen onnodige investeringen. Ik zorg ervoor dat jij grip krijgt op je marketing. Samen halen we de bezem door je huidige kanalen en vinden we de perfecte match voor jouw bedrijf. Ik ben hier om je te begeleiden, zodat je met vertrouwen jouw marketingstrategie kunt vormgeven.
Met mijn praktische aanpak voorkom je een hoop ellende en frustratie. Je bespaart tijd, krijgt een duidelijk beeld van jouw strategie en voelt de waarde van elke investering die je doet.
Ben je klaar om jouw marketing naar nieuwe hoogten te brengen? Aarzel niet langer en neem vandaag nog contact met me op voor een vrijblijvend gesprek. Samen zorgen we ervoor dat jouw marketingissues als sneeuw voor de zon verdwijnen en je vol vertrouwen kunt bouwen aan jouw succes!