meer bezoekers op website

Bezoekers op je website: hoe krijg ik meer bezoekers?

Heb jij als ondernemer een website en wil je graag veel bezoekers trekken? Zie je veel ondernemers omzet genereren uit hun website of webshop, en wil jij dit ook bereiken? Als je een site wilt hebben die goed converteert, dan zijn het aantal bezoekers van groot belang. Zonder bezoekers geen potentiële klanten, en geen potentiële klanten betekent geen conversie. In dit artikel schrijven wij over: ‘Hoe kun je bezoekers op je website krijgen?’.

De basis: begin met een goede website

Veelgemaakte fout is dat de basis wordt overgeslagen. Wat dat betreft is het te vergelijken met het bouwen van een huis. Je begint met de fundering alvorens je gaat bouwen.

Mocht je al een goede basis hebben. Of ben je bezig met het bouwen van een goede site, dan is het belangrijk om je niet blind te staren op de lay-out. Hoe de website technisch in elkaar zit is in eerste instantie belangrijker dan de kleur van een button. Hieronder een paar belangrijke basiselementen voor een succesvolle website:

  • HTTPS (beveiligde web omgeving)
  • Snelle laadtijd
  • Kunnen invoeren van titels en meta omschrijvingen
  • Mobielvriendelijk
  • Leesbare HTML-code

Mocht je opzoek zijn naar een goede website. Dan raad ik het systeem van Phoenix aan! Hiermee heb je een technisch goede website, die goed in elkaar steekt en er zeer gelikt uitziet.

website

Optimaliseer je content

Heb je al content online staan? Dan is het goed om deze te optimaliseren. Je kunt hierbij denken aan het volgende:

  • H1, H2 en H3 titels toevoegen of wijzigen
  • Meta omschrijvingen invullen
  • Optimaliseren van bestaande content
  • Media (foto’s en video’s) een naam geven en/of toevoegen
  • Interne linkstructuur opzetten
  • Aanvullen van bestaande content
website optimaliseren

Blogs schrijven: teksten voor meer bezoekers

Dat Google een groot en belangrijk medium is, hoef ik je niet te vertellen. Vrijwel elk mens die iets online opzoekt gebruikt hiervoor de Google zoekmachine. Daarom is het belangrijk om te weten waar Google waarde aan hecht. Aan de hand van deze informatie kun je een gerichte online strategie uitdenken.

Google wil waarde bieden aan bezoekers. Dat wil zeggen: zij willen de bezoeker graag het gezochte bieden. Bij veel ondernemingen gaat het daar verkeerd, veel bedrijfssites lijken verkapte brochures. Deze zijn vaak gevuld met teksten waar niemand op zit te wachten.

Het schrijven van blogs en SEO-teksten zijn ingeschoten met de gedachte de bezoeker te helpen. In principe geef je kennis weg die door iedereen (met internet) vrij op te zoeken is. Veel ondernemers zijn bang om kennis weg te geven. ‘Ja, maar – als ik alles al weggeef – dan nemen ze geen product of dienstverlening meer bij mij af’. Ik kan hier heel kort over zijn: dat is echt onzin. Het weggeven van kennis maakt je vindbaar en draagt bij aan het vertrouwen.

Een goede SEO-tekst of blog is meer dan alleen vergeven van kennis. Het is een techniek die je kunt leren en die makkelijk toepasbaar is.

Gratis e-book:
zo vind je echt goede zoekwoorden

De juiste zoekwoorden zijn cruciaal voor je vindbaarheid. Maar hoe vind je de juiste zoekwoorden? In dit e-book verklappen we het geheim van een goede zoekwoordenanalyse.

  • Ontdek waarom de goede zoekwoorden van groot belang zijn voor de vindbaarheid van je site.
  • Ontdek de strategie die 9 van de 10 ondernemers vergeten (en die jij nu wel toe kunt passen)
  • Voorkom dat je kansen laat liggen met de tips uit de gratis e-book (gebaseerd op praktijkervaring)

Google Adwords

Je kunt er ook voor kiezen om Google Adwords in te zetten. Deze zogenaamde Google campagnes zorgen voor bezoekers. Plat gezegd koop je een positie in Google. Per klik betaal je een x-bedrag, dit doe je net zolang tot het vooraf ingestelde budget op is.

Nadeel van Adwords is dat het direct geld kost. Zodra je campagnes niet converteren, heb je niets. Ja een hoop bezoekers en een lege portemonnee. Aangezien dit niet de bedoeling is, raad ik aan om Adwords alleen in te zetten om direct te converteren.

Conversie is bij zoekmachine optimalisatie (SEO) ook het doel. Echter steekt de techniek en het type websitebezoeker heel anders in elkaar. Door de verschillen tussen SEA en SEO is het belangrijk om een duidelijk onderscheid te maken. Echter biedt het ook kansen, aangezien beide strategieën heel goed naast elkaar kunnen lopen.

Doorlinken naar je website

Je kunt ook bezoekers op je website krijgen door hen zover te krijgen dat ze op een jouw URL klikken. Bij veel social-mediakanalen gebeurt dit, men heeft een leuk artikel geschreven en deelt deze vervolgens op Facebook, Instagram of LinkedIN. Zodra de interesse gewekt is en men wil het lezen, dan moet er op een link worden geklikt om het hele artikel te kunnen inzien.

Samenwerken?

Wil je jouw marketingstrategie een boost geven en voorkomen dat je kostbare tijd en geld verspilt aan de verkeerde dingen? Ik ben Gert Jan Stevens en kan je helpen!

Ik ben niet de verkoper die je probeert vast te pinnen op een SEO-abonnement of je een social media-pakket willen aansmeren. Nee, ik ben hier om je echt te helpen. Ik wil met je meekijken, adviseren en samen met jou de beste aanpak bepalen.

“Van verwarring naar controle. Krijg grip op jouw online-activiteiten”

Geen gedoe, geen onnodige investeringen. Ik zorg ervoor dat jij grip krijgt op je marketing. Samen halen we de bezem door je huidige kanalen en vinden we de perfecte match voor jouw bedrijf. Ik ben hier om je te begeleiden, zodat je met vertrouwen jouw marketingstrategie kunt vormgeven.

Met mijn praktische aanpak voorkom je een hoop ellende en frustratie. Je bespaart tijd, krijgt een duidelijk beeld van jouw strategie en voelt de waarde van elke investering die je doet.

Ben je klaar om jouw marketing naar nieuwe hoogten te brengen? Aarzel niet langer en neem vandaag nog contact met me op voor een vrijblijvend gesprek. Samen zorgen we ervoor dat jouw marketingissues als sneeuw voor de zon verdwijnen en je vol vertrouwen kunt bouwen aan jouw succes!

Vergelijkbare berichten