arrow_drop_up arrow_drop_down
Marketing garanties | Voorwaarden voor online marketing succes
in Omzet

Marketing garanties | Voorwaarden voor online marketing succes

“Laten we het zo afspreken. Jij gaat gratis voor mij aan de slag, en op het moment dat je werkzaamheden beginnen te werken, betaal ik je direct uit”. Dat is iets wat ik wekelijks te horen krijg zodra ik met een potentiële klant in gesprek ben. Mijn antwoord hierop is steevast: als dit is wat je wil, moet je opzoek naar iemand anders. “Ja maar, je bent toch zo overtuigd van je dienstverlening? Je zegt net dat je zo goed als garanderen kunt dat mij dit omzet gaat opleveren.”

Bovenstaand gesprek is een gesprek waar elke online-marketeer mee te maken heeft. Ik vind dat vrij uniek want zodra men een advertentie in de krant afneemt, wordt een dergelijk gesprek niet gevoerd. Sterker, ik durf wel te zeggen dat dit soort gesprekken vrijwel nooit gevoerd worden. Het is te vergelijken met een ondernemer die een pand laat bouwen op een stuk grond en tegen de grondverkoper zegt: “Jij zegt dat dit een A-locatie is en dat ik op deze plek goed zichtbaar ben, wat waarschijnlijk zal leiden tot meer verkopen. Als blijkt dat dit daadwerkelijk het geval is, betaal ik je direct. En anders, tja dan heb je me verkeerd geadviseerd”

Als ondernemer neem je altijd een risico, elke keuze die je maakt heeft gevolgen. Zij het positief of negatief. Dit is ook het geval zodra je ervoor kiest om actief bezig te gaan met online-marketing. De gouden bergen die beloofd worden zijn in alle gevallen onterecht en onredelijk. Het is geen kunstje die je uitvoert om vervolgens binnen te lopen. Online marketing kan voor elk bedrijf ontzettend succesvol zijn, maar het moet wel aan meerdere voorwaarden voldoen.

garanties marketing voorwaarden

Succesvol online marketing

Het succesvol inzetten van online marketing is moeilijker dan het lijkt. Tegelijkertijd is het makkelijker dan het lijkt. Ik hoor soms verhalen dat er omzetverhoging wordt beloofd zonder dat er echt tijd of geld geïnvesteerd hoef te worden. In mijn ogen is dat absolute onzin. Zodra je online wilt slagen, zijn bepaalde voorwaarden bindend:

Kennis

Het is allereerst heel belangrijk om kennis te hebben. Mocht je dit niet zelf hebben, dan is het goed om iemand in te schakelen die dit wel heeft. Kennis is van belang om de juiste dingen te doen. Dus waar ga jij je geld aan besteden? Welke kanalen ga je inzetten? Kies je voor SEO of SEA? Wat is je doelstelling? Enzovoort.

Investering

Mocht je de gedachte hebben dat je daadwerkelijk iets in je organisatie gaat veranderen met een bedrag van € 100,- dan raad ik je aan om hiermee te stoppen. Als je onlinekanalen wilt inschakelen om omzet te krijgen dan zal je bereid moeten zijn om te investeren. Ik wil hier niet meezeggen dat dit duizenden euro’s per maand moet kosten. Maar ik wil er wel mee zeggen, dat het maken van deze keus een investering vergt.

Tijd

Kies je er nu voor om volle bak te gaan? Ga er dan niet vanuit dat je morgen omzet hebt. Uiteraard is elke vorm van online-marketing anders. Maar mijn advies is om er minimaal een half jaar voor uit te trekken. Bij voorkeur zou ik zelfs uitgaan voor een jaar. Het is zeer reëel om te zeggen dat je binnen een jaar meer omzet kunt genereren.

Commitment

Mocht je een externe partij in de handen nemen. Denk dan niet dat je zelf niets hoeft te doen. De identiteit van het bedrijf en van de ondernemer moet te voelen en te zien zijn. Daarnaast zit de kennis in het bedrijf en niet bij de externe partij. Het is belangrijk dat je als ondernemer verbonden blijft bij de campagne.

Product of dienstverlening moet kloppen

Het is uiteindelijk heel simpel. Je kunt de mooiste campagnes opzetten, je kunt duizenden euro’s investeren. Maar op het moment dat je product of dienstverlening niet klopt of niet goed is. Lukt het je niet om je product of dienst te verkopen.

Misschien vind je deze artikelen ook leuk?

Eens praten?

Benieuwd hoe dit werkt? Neem eens contact op. Ik vind het leuk om te helpen of om te inspireren. Dus laten we gewoon eens zonder verplichtingen een kop koffiedrinken.